Lesmateriaal

Geleerden in de Gouden Eeuw

Door:

Expertopdracht waarbij leerlingen Nederlandse 17de eeuwse geleerden onderzoeken. Gemaakt door Charlotte Simonsz. Informatie geleerden

Instructie geleerdenopdracht

WERKBLAD-geleerden-A-Leeuwenhoeck

WERKBLAD-geleerden-B-Huygens

WERKBLAD-geleerden-C-De Groot

WERKBLAD-geleerden-D-Spinoza

4 reacties to “Geleerden in de Gouden Eeuw”

1. Joyce

Leuke opdracht! De teksten zijn wat gemakkelijk voor 4havo, maar sluit wel goed aan op de stof. Leerlingen maken nader kennis met de geleerden. Ik heb de opdracht wat aangepast: één geleerde per groepje, daarna werkblad invullen en vervolgens stuurde ik in drie rondes een leerling naar het volgende groepje om daar over zijn geleerde te vertellen.

Beantwoorden
  2. Cindy Garcia Müller

Leuke opdracht, wil hem graag gebruiken. Alleen werkblad C en D hebben dezelfde inhoud, is het mogelijk om het goede werkblad nog te plaatsen?

Beantwoorden
    • Hanneke Tuithof

Hai Cindy. Jammer, dat is een foutje. Ik zal de maker mailen, maar zij is met verlof. Groet, Hanneke