Krant maken bij Burgers en Stoommachines

Leerlingen maken zelf een krant bij het tijdvak Burgers en Stoommachines. Gemaakt door Maarten van Gils. Vers van de Pers

2 reacties to “Krant maken bij Burgers en Stoommachines”

1. Rolf van Vugt

Deze opdracht is erg leuk en nuttig om uit te voeren in de lessen. De leerlingen zijn namelijk op deze manier actief bezig met de lesstof. Ze moeten zelf op onderzoek uitgaan. Bovendien moeten ze taken verdelen en zelfstandig / samen op zoek gaan naar informatie. Ze zijn dus allen verantwoordelijk voor het eindproduct. Bovendien dient deze opdracht als afwisseling voor in de les zodat de voorgeschreven stof in de boeken even ontstegen wordt.

Belangrijk is dat je een strakke planning hanteert van ongeveer drie lessen. Communiceer duidelijk de deadline naar je leerlingen en ben daar strikt in. Bovendien biedt deze opdracht de kans om de leerlingen te observeren qua samenwerken, studiehouding en capaciteiten. Al met al een waardevolle opdracht die breed inzetbaar is ongeacht het onderwerp of het niveau van de leerlingen.

Beantwoorden