Evenementen

Lezing Rik van der Elst – Staatsinrichting aan de hand van rollenspellen

13:30 - 14:45

‘Ik geloof sterk in de kracht van een rollenspel in de klas. Leerlingen leren de begrippen niet alleen maar leerlingen ervaren de begrippen.Door ermee te werken en te spelen in een voor leerlingen betekenisvolle omgeving worden de begrippen meer eigen gemaakt.Dit past binnen het idee van het concept-context onderwijs. Als docent geschiedenis en maatschappijleer zoek ik het beste van twee werelden’.

Kortom, hoe kunnen we het nieuwe programma van staatinrichting voor het vmbo toepassen in onze klassen aan de hand van activerende rollenspellen?

Rik van der Elst is docent in het VO en lerarenopleider bij de Hogeschool Fontys.