Inlevingsopdracht Duitsland, Koude Oorlog, Republiek, en Nederlandse geschiedenis

Nick van Kleef ontwierp twee praktische opdrachten die te gebruiken zijn als schoolexamen.

De praktische opdracht of verwerkingsopdracht voor 5havo is geschikt voor de HC’s en in deze rare tijden met het op afstand lesgeven goed in te zetten. Leerlingen moeten zich een voorstelling maken van personen uit verschillende tijdvakken in Duitsland, tijdens de Koude Oorlog en in de Republiek.

De praktische opdracht voor 4mavo/vmbo-t is hetzelfde opgebouwd, maar richt zich op de Nederlandse geschiedenis van Thorbecke tot aan de Tweede Wereldoorlog. Bij beide opdrachten is een handige rubriek opgesteld.

Verwerkingsopdracht HAVO5

Verwerkingsopdracht MAVO4