Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
Netwerkbijeenkomst 18 juni (18.00 - 20.00, met broodjes en borrel) organiseert Hanneke Tuithof een nieuwe netwerkbijeenkomst genaamd 'Prachtopdracht'. Docenten nemen opdrachten mee die we met elkaar kunnen uitwisselen. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar: nascholing-gkg@uu.nl.
Filter
Zoeken
Je kunt je hier aanmelden voor de nieuwsbrief van het vakdidactische netwerk geschiedenisdocenten van de UU. We komen 4 keer per jaar bij elkaar en wisselen dan kennis, ervaringen en lesmateriaal uit. Sinds 2022 zijn er ook erfgoedinstellingen aangesloten bij het netwerk. Je krijgt eveneens updates van de workshops die we in kader van professionalisering aanbieden en van nieuw lesmateriaal op de website.
Mick Geusebroek ontwierp een onderzoeksopdracht voor 3vmbo-t. Leerlingen werken in drietallen en voeren onderzoekjes naar een schilderij uit de Gouden Eeuw ...
Christian Fonteijn maakte een opdracht waarbij leerlingen de oorzaken van de Eerste Wereldoorlog leren aan de hand van prenten. Christian Fonteijn Werkblad ...
Wouter Meinen schreef een opdracht waarin de leerlingen de politieke, economische en culturele redenen moeten vinden achter hoe Hitler aan de macht kon ...
Opdracht bouw een jagers- en verzamelaarsdorp. Jullie gaan met het werkgroepje een jagers en verzamelaars dorp maken. Gebruik alle informatie van de ...
Leerlingen doen een onderzoekje naar de veranderingen die de Industriële Revolutie gebracht heeft en welke gevolgen dit voor hun eigen leven heeft. ...
Leerlingen maken een online geschiedenis dossier. Zij maken hierbij kennis met de kenmerkende aspecten van de tien tijdvakken van de Rooy. Bij deze ...
De hoofdvraag die leerlingen moeten beantwoorden is: Welke invloed hadden Thorbecke, Domela Nieuwenhuis, Aletta Jacobs of Abraham Kuyper op de democratie ...
Jarno Revelman de Vries baseerde het onderstaande spelletje op een onderdeel van De Slimste Mens. De leerlingen moeten bij 12 begrippen 3 overkoepelende ...