onderbouw
Leerlingen maken een eigen logisch opgebouwd verhaal en leren daardoor het verhaal achter de Trojaanse oorlog. Chronologieopdracht-Trojaanse-Oorlog
Yonec Bremmers maakte een les ‘Beelden ter discussie’ voor klas 3 bij het boek ‘de Tweede Wereldoorlog in honderd foto’s’. ...
Leerlingen maken een eigen logisch opgebouwd verhaal en leren daardoor het verhaal achter de vlucht van Keizer Wilhelm II naar Nederland. ...
Camille Koren schreef een opdracht over de wetscodex van Hammurabi. Camille Koren De wetscodex van Hammurabi
Van de hand van Wouter Meinen: een opdracht over de Zwarte Dood. Het is een vrije bronopdracht en kan dienen als instrument om te leren te evalueren en te ...
Deze opdracht hoort bij een online programma van museum MIAT in Gent. De opdracht gaat over kinderarbeid. Gemaakt door Ernest van den Berg. Kinderarbeid
Voor het onderwerp de Eerste Wereldoorlog maakte Christian Fonteijn een werkblad met twee korte opdracht: een opdracht als in de Slimste Mens en een ...
Johan van Driel maakte een discussieopdracht over het gebruik van de term ‘Gouden Eeuw’. Ideaal voor het bewust maken van ...
Kennismakingsopdracht met de tien tijdvakken en kenmerkende aspecten. Leerlingen gaan op zoek naar verschillen tussen tijdvakken en de kenmerkende aspecten ...
In navolging van de drie vrouwen uit drie tijdvakken volgt hier een opdracht met drie mannen uit drie historische tijdvakken: Otto von Bismarck, Jozef ...