Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
Netwerkbijeenkomst 18 juni (18.00 - 20.00, met broodjes en borrel) organiseert Hanneke Tuithof een nieuwe netwerkbijeenkomst genaamd 'Prachtopdracht'. Docenten nemen opdrachten mee die we met elkaar kunnen uitwisselen. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar: nascholing-gkg@uu.nl.
Filter
Zoeken
Je kunt je hier aanmelden voor de nieuwsbrief van het vakdidactische netwerk geschiedenisdocenten van de UU. We komen 4 keer per jaar bij elkaar en wisselen dan kennis, ervaringen en lesmateriaal uit. Sinds 2022 zijn er ook erfgoedinstellingen aangesloten bij het netwerk. Je krijgt eveneens updates van de workshops die we in kader van professionalisering aanbieden en van nieuw lesmateriaal op de website.
Tijdens de prachtopdrachtbijeenkomst met als thema multiperspectiviteit op 8 maart 2022 liet Tim Feliks deze mooie handreiking voor het opnemen van ...
Voor het Britse Rijk en tijdvak 5 schreef Marloes Bolink een visueel aantrekkelijke en bovendien grappige introductie op de geschiedenis van Hendrik VIII, ...
IntroHet is laat in de middag in de zomer van het jaar 750, wanneer graaf Egibald zijn vrije boeren belasting laat betalen. Eén voor één komen de boeren ...
Leerlingen krijgen ieder een kaartje waar hun rol op staat: burger of lid van een politieke partij (de NSDAP) en ieder een bekertje water. De bekertjes ...
Hieronder is een opdracht te vinden met betrekking tot het middeleeuws domein. Voor leerlingen blijft dit wel eens een abstract begrip, maar door het te ...
Niels de Rooij schreef een praktische opdracht met film als medium. De leerlingen maken een historisch journaal, met als thema de Grieken en de Romeinen. ...
Lieke Meulenbroek verfijnde tijdens haar stage een opdracht, waarbij leerlingen kijken naar hoe historische figuren in verschillende tijdvakken en culturen ...