Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
Netwerkbijeenkomst 18 juni (18.00 - 20.00, met broodjes en borrel) organiseert Hanneke Tuithof een nieuwe netwerkbijeenkomst genaamd 'Prachtopdracht'. Docenten nemen opdrachten mee die we met elkaar kunnen uitwisselen. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar: nascholing-gkg@uu.nl.
Filter
Zoeken
Je kunt je hier aanmelden voor de nieuwsbrief van het vakdidactische netwerk geschiedenisdocenten van de UU. We komen 4 keer per jaar bij elkaar en wisselen dan kennis, ervaringen en lesmateriaal uit. Sinds 2022 zijn er ook erfgoedinstellingen aangesloten bij het netwerk. Je krijgt eveneens updates van de workshops die we in kader van professionalisering aanbieden en van nieuw lesmateriaal op de website.
Hieronder volgt een mysteriespel met betrekking tot Nederland tijdens de verzuiling. Het is een spannend spel, waarbij leerlingen werken met oorzaak-gevolg ...
Nynke. Een liefdesgeschiedenis Een speelfilm over liefde tegen een achtergrond van vrouwenemancipatie en de opkomst van de SDAP. Laat enkele essentiële ...
praktische opdracht n.a.v. Nynke, een liefdesgeschiedenis een tweetal uitvoerige praktische opdrachten waarmee een deel van de benodigde voorkennis (die ...
Leerlingen doen een onderzoekje naar de veranderingen die de Industriële Revolutie gebracht heeft en welke gevolgen dit voor hun eigen leven heeft. ...
Twee opdrachten over de historische context ‘China 1842-2001’, gemaakt door Rens Goedknegt. De eerste werkvorm is gebaseerd op: Visser, Carolijn, Selma – ...
De hoofdvraag die leerlingen moeten beantwoorden is: Welke invloed hadden Thorbecke, Domela Nieuwenhuis, Aletta Jacobs of Abraham Kuyper op de democratie ...
Wat ongetwijfeld veel docenten geschiedenis doen tijdens hun lessen, is met de leerlingen de spotprenten bespreken en historische personen aanwijzen aan de ...