Historisch video- en audiomateriaal van “Beeld & Geluid” voor alle niveaus en leeftijden

Tijdvak: /
Historisch denken:

Beeld & Geluid op school is een online platform waar meer dan 170.00 interessante titels (audio en video) uit de collectie van Beeld & Geluid te vinden zijn. Programma’s van de Publieke Omroep maar ook websites, games, foto’s en webvideo’s. Dit is actueel en historisch video- en audiomateriaal, speciaal geselecteerd voor het onderwijs én gratis te gebruiken. Hoe fijn is dat?! Voor iedereen in het onderwijs van: po, vo, mbo, hbo tot wo kant en klaar digitaal lesmateriaal. Heb je vragen, of hulp nodig bij het zoeken, vinden & gebruiken of wil je een workshop volgen? Kijk op onze site bij veel gestelde vragen of mail ons: opschool@beeldengeluid.nl.

Voor het vak geschiedenis zijn er lessen gemaakt over de volgende onderwerpen: Indonesië, politiek, fascisme, slavernijverleden, jeugdculturen, Tweede Wereldoorlog, en voetbal.

BeeldenGeluid-Lesmateriaal.docx