10 Televisie en Computer
Een vakoverstijgende opdracht waarbij leerlingen discusseren over de Westbank binnen het conflict tussen Israël en de Pallestijnen. Gemaakt door Carel de ...
Camille koren schreef opdrachten bij twee lessen, waarbij de leerlingen – middels peerreview – leren goed antwoord te geven op examenvragen. ...
Het doel van Beeldkraken is leerlingen kritisch naar beeldbronnen te leren kijken. Bij een afbeelding uit de collectie van Atlas van Stolk staan vragen om ...
Hieronder volgt een workshop beeldbronnen analyseren: interessant voor leerlingen en docenten! Er is een ppt, een docentenhandleiding en een ...
Oproep aan docenten: lever mooie historische beelden aan! Let daarbij op dat er geen materiaal van collega’s worden gebruikt. Tijdvak 8: Kroning ...
Leerlingen categoriseren begrippen die te maken hebben met de Sovjet-Unie tijdens de Koude Oorlog. Gemaakt door Gerco van Bruchem en Sophia van Toledo. ...
Deze kennisquiz is een combinatie van Bingo en Lingo. De klas wordt verdeeld in zes teams. Ieder team heeft een bingokaart met daarop negen jaartallen. Het ...
Hieronder volgen opdrachten die aan het eind van tijdvak 10 Televisie en computer gegeven kunnen worden om te toetsen of de leerlingen de stof hebben ...
In het kader van de feestmaanden een opdracht over de discussie rondom Zwarte Piet en een daarbij behorende bronnenanalyse. Gemaakt door David van Alten en ...
Marjolein Hartman schreef een activerende opdracht over complottheorieën tijdens de Koude Oorlog. Leerlingen kunnen tijdens twee lessen (of een blokuur) ...