vmbo-k
Het doel van Beeldkraken is leerlingen kritisch naar beeldbronnen te leren kijken. Bij een afbeelding uit de collectie van Atlas van Stolk staan vragen om ...
Oproep aan docenten: lever mooie historische beelden aan! Let daarbij op dat er geen materiaal van collega’s worden gebruikt. Tijdvak 8: Kroning ...
Wouter Meinen maakte een spelletje om snel meerdere begrippen te leren. Een beetje competitie en drie verschillende rondes zorgen ervoor dat de begrippen ...
Van de hand van Wouter Meinen: een opdracht over de Zwarte Dood. Het is een vrije bronopdracht en kan dienen als instrument om te leren te evalueren en te ...
Ido Venhuizen stelde een lijst met foto’s samen die bij de tien tijdvakken horen. Leren krijgen deze toebedeeld en moeten daar een kort, maar ...
Tijdens de prachtopdrachtbijeenkomst met als thema multiperspectiviteit op 8 maart 2022 liet Tim Feliks deze mooie handreiking voor het opnemen van ...
Leerlingen krijgen ieder een kaartje waar hun rol op staat: burger of lid van een politieke partij (de NSDAP) en ieder een bekertje water. De bekertjes ...
Niels de Rooij schreef een praktische opdracht met film als medium. De leerlingen maken een historisch journaal, met als thema de Grieken en de Romeinen. ...
Lieke Meulenbroek verfijnde tijdens haar stage een opdracht, waarbij leerlingen kijken naar hoe historische figuren in verschillende tijdvakken en culturen ...
Veerle de Jong schreef een drietal kleine activerende opdrachten. Leerlingen laten voelen aan objecten uit de Prehistorie. Leerling laten in literatuur ...