Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
Filter
Zoeken
Niveau
Tijdvak
Kernbegrippen
Historisch denken
Professionaliseringsworkshops Op donderdag 21 en vrijdag 22 september worden opnieuw professionaliseringsworkshops aangeboden. Op 21 september betreft het de workshops ‘Gastarbeider of gelukszoeker? Gevoelige gesprekken in de klas‘, ‘Historische Context Verlichting 2.0‘, ‘Staatsinrichting en Activerende Didactiek‘ en ‘Historische Context Steden en Burgers2.0‘. Op 22 september betreft het de workshops ‘Nederland na de Tweede Wereldoorlog‘ en ‘Film en Media in de klas’.Klik hier voor meer informatie en het aanmeldformulier.
Taalgericht Geschiedenisonderwijs Op vrijdag 13 oktober wordt opnieuw een workshop 'Taalgericht Geschiedenisonderwijs' aangeboden, dit keer met Ronald Veenstra en Hanneke Tuithof. Klik hier voor meer informatie en het aanmeldformulier.
Webinars Op woensdag 8 en 15 november worden opnieuw webinars over de Historische Contexten aangeboden. Op 8 november betreft het de webinars 'Steden en Burgers vwo' en 'Verlichting vwo'. Op 15 november betreft het de webinar 'China vwo'. Klik hier voor meer informatie en het aanmeldformulier.
Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
Op de hoogte blijven van geschiedenis en didactiek? Meld je aan voor de nieuwsbrief!
Jeske Weerheijm schreef een Wie is de Mol?-opdracht over de prehistorie voor zowel onderbouw als bovenbouw. Leerlingen gaan aan de slag met hun kennis van ...
1492.Conquest of Paradise Laat de essentie van deze film zien in 75 minuten! Deze bespreking bevat de samenvatting van het verhaal, een analyse van ...
All quiet on the western front (speelfilm, Delbert Mann, 1979) Bespreking film en fragmenten: samenvatting van het verhaal, historische context. (Zoek ...
Het doel van Beeldkraken is leerlingen kritisch naar beeldbronnen te leren kijken. Bij een afbeelding uit de collectie van Atlas van Stolk staan vragen om ...
Lotte Kamphuis maakte een opdracht voor mavo/T3 waarbij de leerlingen een aanbevelingsbrief aan de burgemeester van Hoorn moeten schrijven voor het laten ...
Marieke Knoben maakte een opdracht over de onafhankelijkheidsstrijd in Indonesië. Met deze werkvorm doen de leerlingen onderzoek naar het verschil in ...
Wouter Meinen maakte een spelletje om snel meerdere begrippen te leren. Een beetje competitie en drie verschillende rondes zorgen ervoor dat de begrippen ...
Leerlingen categoriseren begrippen die te maken hebben met de Sovjet-Unie tijdens de Koude Oorlog. Gemaakt door Gerco van Bruchem en Sophia van Toledo. ...