Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
Filter
Zoeken
Niveau
Tijdvak
Kernbegrippen
Historisch denken
Professionaliseringsworkshops Op donderdag 21 en vrijdag 22 september worden opnieuw professionaliseringsworkshops aangeboden. Op 21 september betreft het de workshops ‘Gastarbeider of gelukszoeker? Gevoelige gesprekken in de klas‘, ‘Historische Context Verlichting 2.0‘, ‘Staatsinrichting en Activerende Didactiek‘ en ‘Historische Context Steden en Burgers2.0‘. Op 22 september betreft het de workshops ‘Nederland na de Tweede Wereldoorlog‘ en ‘Film en Media in de klas’.Klik hier voor meer informatie en het aanmeldformulier.
Taalgericht Geschiedenisonderwijs Op vrijdag 13 oktober wordt opnieuw een workshop 'Taalgericht Geschiedenisonderwijs' aangeboden, dit keer met Ronald Veenstra en Hanneke Tuithof. Klik hier voor meer informatie en het aanmeldformulier.
Webinars Op woensdag 8 en 15 november worden opnieuw webinars over de Historische Contexten aangeboden. Op 8 november betreft het de webinars 'Steden en Burgers vwo' en 'Verlichting vwo'. Op 15 november betreft het de webinar 'China vwo'. Klik hier voor meer informatie en het aanmeldformulier.
Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
Op de hoogte blijven van geschiedenis en didactiek? Meld je aan voor de nieuwsbrief!
Van de hand van Wouter Meinen: een opdracht over de Zwarte Dood. Het is een vrije bronopdracht en kan dienen als instrument om te leren te evalueren en te ...
IntroHet is laat in de middag in de zomer van het jaar 750, wanneer graaf Egibald zijn vrije boeren belasting laat betalen. Eén voor één komen de boeren ...
Hieronder is een opdracht te vinden met betrekking tot het middeleeuws domein. Voor leerlingen blijft dit wel eens een abstract begrip, maar door het te ...
Aan de hand van meerdere periodes en bronnen doen de leerlingen historiografisch onderzoek naar het begrip feodalisme. Een opdracht van Judith Smitskamp. ...
Veerle de Jong schreef een drietal kleine activerende opdrachten. Leerlingen laten voelen aan objecten uit de Prehistorie. Leerling laten in literatuur ...