PO Interview familie naoorlogs Nederland

Leerlingen uit de derde klas HAVO en Atheneum gaan tijdens het hoofdstuk over het naoorlogse geschiedenis een familielid interviewen over hoe zij de verzuiling en ontzuiling of de migratie naar Nederlands hebben beleefd. Deze ervaringen worden gekoppeld aan de theorieën over de verzuiling en de migratie. De opdracht is van Annie van der Velden. Dit PO is in te zetten als vervanging van de toets die leerlingen tijdens de coronacrisis hebben gemist.

Annie van der Velden Praktische Opdracht 3HA Naoorlogs NL interview

Een reactie to “PO Interview familie naoorlogs Nederland”

1. joyce

Dit is een hele goede verdiepingsopdracht of, met een beetje uitleg, een oriënteringsopdracht bij het hoofdstuk “Nederland na de Tweede Wereldoorlog” van Memo Malmberg. Leerlingen leren dat hun opa’s en oma’s heel anders opgegroeid zijn.

Beantwoorden