Geschiedenis en Didactiek

Lesmateriaal

Praktische Opdracht herkennen van genocide in Holocaust [3/4 MAVO]

Door:

Tijdvak:
Historisch denken: /

Een opdracht voor de derde en/of vierde klas mavo die de leerling inzicht geeft in de vervolging van de Joden. Aan de hand van de  acht fases van genocide van Stanton (1996) leert de leerling de fases te herkennen in de aangereikte bronnen. Daarnaast moeten ze de antwoorden met elkaar uitwisselen en bespreken. Deze opdracht kan ook het schoolexamen vervangen. Een opdracht van Gijs Korenblik.

Gijs-Korenblik-Acht-stappen-van-genocide-Stanton

Een reactie to “Praktische Opdracht herkennen van genocide in Holocaust [3/4 MAVO]”

  1. Krista

    Bedankt voor deze opdracht. Ik heb een vervolg gemaakt door er toetsvragen bij te formuleren. Leerlingen scoorden hier goed op.

    Beantwoorden

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.