Geschiedenis en Didactiek

Lesmateriaal

HC Duitsland ordenen gebeurtenissen

Door:

De leerlingen werken in groepjes van 2 of meer leerlingen. Elk groepje krijgt de bladen met de afgedrukte kaartjes. Ze kunnen deze uitknippen en op grote vellen plakken.

De bedoeling van deze werkvorm is dat leerlingen verbanden gaan leggen tussen begrippen, gebeurtenissen, personen en kenmerkende aspecten. De exacte jaartallen zijn hier minder van belang.

De docent kan 1 setje kaartjes lamineren en voorzien van magneetstrips om leerlingen eerst op het bord de kaartjes te laten ordenen. De docent kan al vragend en coachend leerlingen helpen om de verbanden zichtbaar te maken. Met een stift kunnen pijlen of andere tekens worden toegevoegd om de verbanden de accentueren (zie afbeelding).

Tijdsduur: ongeveer 2 lesuren

Hanneke Banine – HC Duitsland gebeurtenissen ordenen

Hanneke Banine – Toelichting ordenen HC Duitsland

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.