Levend Memory en historische begrippen

Naar aanleiding van college over de Duitse taal en het inslijpen van jargon, ben ik op het idee gekomen om een spel te ontwikkelen op basis van het bekende Memory-spelletje.

Twee leerlingen gaan het lokaal uit en spelen later het spelletje tegen elkaar. Alle andere leerlingen krijgen een blaadje waarop een begrip staat. Alle begrippen zijn in tweetallen aan elkaar gekoppeld (het is belangrijk, dat de leerlingen niet met de begrippencombinaties naast elkaar gaan staan). De blaadjes worden omgedraaid, zodat ze niet zichtbaar zijn voor de twee spelende leerlingen. Dan komen zij weer terug in de klas en mogen zij om de beurt raden waar de juiste combinaties zich bevinden. Diegene die de meeste combinaties heeft geraden, heeft gewonnen! Zie verdere uitleg hieronder:

Levend Memory met historische begrippen JvO