Hoofdzaken/bijzaken
Jeske Weerheijm schreef een Wie is de Mol?-opdracht over de prehistorie voor zowel onderbouw als bovenbouw. Leerlingen gaan aan de slag met hun kennis van ...
Camille koren schreef opdrachten bij twee lessen, waarbij de leerlingen – middels peerreview – leren goed antwoord te geven op examenvragen. ...
Wouter Meinen maakte een opdracht voor mavo/T3 waarbij de leerlingen een aanbevelingsbrief aan de burgemeester van Hoorn moeten schrijven voor het laten ...
Hieronder is een duidelijke en goed geschreven voorbereiding op het eindexamen geschiedenis te vinden. Voor leerlingen en docenten erg handig! Ton ...
Lieke Meulenbroek haakt in op de lessen Nederlands door de leerlingen een betoog te laten schrijven over het tijdvak ‘Burgers en ...
De Nederlandse Opstand De belangrijkste oorzaak van de Nederlandse Opstand beschrijven in een betoog
Deze kennisquiz is een combinatie van Bingo en Lingo. De klas wordt verdeeld in zes teams. Ieder team heeft een bingokaart met daarop negen jaartallen. Het ...
Jeske Weerheijm maakte een opdracht waarbij leerlingen bronnen moeten indelen bij het humanisme, de Wetenschappelijke Revolutie en de Verlichting, om te ...
Tim Feliks neemt met zijn opdracht de leerlingen mee naar het Duitsland van voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog. Leerlingen moeten in navolging van de ...
Marjolein Hartman schreef een activerende opdracht over complottheorieën tijdens de Koude Oorlog. Leerlingen kunnen tijdens twee lessen (of een blokuur) ...