Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
Filter
Zoeken
Niveau
Tijdvak
Kernbegrippen
Historisch denken
Professionaliseringsworkshops Op donderdag 21 en vrijdag 22 september worden opnieuw professionaliseringsworkshops aangeboden. Op 21 september betreft het de workshops ‘Gastarbeider of gelukszoeker? Gevoelige gesprekken in de klas‘, ‘Historische Context Verlichting 2.0‘, ‘Staatsinrichting en Activerende Didactiek‘ en ‘Historische Context Steden en Burgers2.0‘. Op 22 september betreft het de workshops ‘Nederland na de Tweede Wereldoorlog‘ en ‘Film en Media in de klas’.Klik hier voor meer informatie en het aanmeldformulier.
Taalgericht Geschiedenisonderwijs Op vrijdag 13 oktober wordt opnieuw een workshop 'Taalgericht Geschiedenisonderwijs' aangeboden, dit keer met Ronald Veenstra en Hanneke Tuithof. Klik hier voor meer informatie en het aanmeldformulier.
Webinars Op woensdag 8 en 15 november worden opnieuw webinars over de Historische Contexten aangeboden. Op 8 november betreft het de webinars 'Steden en Burgers vwo' en 'Verlichting vwo'. Op 15 november betreft het de webinar 'China vwo'. Klik hier voor meer informatie en het aanmeldformulier.
Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
Op de hoogte blijven van geschiedenis en didactiek? Meld je aan voor de nieuwsbrief!
Jeske Weerheijm schreef een Wie is de Mol?-opdracht over de prehistorie voor zowel onderbouw als bovenbouw. Leerlingen gaan aan de slag met hun kennis van ...
Lotte Kamphuis maakte een opdracht voor mavo/T3 waarbij de leerlingen een aanbevelingsbrief aan de burgemeester van Hoorn moeten schrijven voor het laten ...
Deze kennisquiz is een combinatie van Bingo en Lingo. De klas wordt verdeeld in zes teams. Ieder team heeft een bingokaart met daarop negen jaartallen. Het ...
Jeske Weerheijm maakte een opdracht waarbij leerlingen bronnen moeten indelen bij het humanisme, de Wetenschappelijke Revolutie en de Verlichting, om te ...
Patrick van Sermondt ontwikkelde deze document based question. Leerlingen schrijven een betoog aan de hand van zeven bronnen. Leerdoel: Bij deze opdracht ...
Tim Feliks neemt met zijn opdracht de leerlingen mee naar het Duitsland van voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog. Leerlingen moeten in navolging van de ...