Lesmateriaal
Multiperspectiviteit Verdrag van Versailles
Door: Tessa Snepvangers
Historisch denken: Bronnen / Standplaatsgebondenheid en contextualiseren
Tijdens de prachtopdrachtbijeenkomst met als thema multiperspectiviteit op 8 maart 2022 bracht Tessa Snepvangers een opdracht over de rollen van grote leiders aan het eind van de Eerste Wereldoorlog mee. Leerlingen verdelen in groepjes van vier evenveel rollen van grote leiders aan en na de oorlog en moeten nadenken over de eisen die aan Duitsland werden gesteld.
Tessa-Snepvangers-Multiperspectiviteit-Verdrag-van-Versailles
Beste Tessa,
Dit opdracht is letterlijk afkomstig uit de online platvorm School History en was al op de site aan het begin van de jaren ‘2000 te lezen. Ik had het vertaald en vanaf dat moment elk jaar met mijn leerlingen gebruikt. Het is inderdaad een aanrader voor elk docent dat zijn leerlingen aan het denken wil zetten. Heel leuk opdracht. Met vr.gr.