Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
'Save the date'Netwerkbijeenkomsten: Op woensdag 2 oktober 2024 , online netwerkbijeenkomst op 3 december (19.30-20.45) 2024, dinsdag 14 januari 2025 (bij het Utrechts Archief), woensdag 12 maart 2025 (prachtopdracht bijeenkomst) en dinsdag 24 juni 2025 (pilot tentoonstelling Utrechts Archief). Deze netwerkbijeenkomsten zijn op de vaste tijden van 17.30 tot 19.30. Locaties volgen nog.
Filter
Zoeken
Je kunt je hier aanmelden voor de nieuwsbrief van het vakdidactische netwerk geschiedenisdocenten van de UU. We komen 4 keer per jaar bij elkaar en wisselen dan kennis, ervaringen en lesmateriaal uit. Sinds 2022 zijn er ook erfgoedinstellingen aangesloten bij het netwerk. Je krijgt eveneens updates van de workshops die we in kader van professionalisering aanbieden en van nieuw lesmateriaal op de website.
Aan de hand van twee stellingen de oorzaken van het succes van de Republiek bespreken in de vorm van een debat. Het succes van de Republiek (debatversie)
De leerlingen gaan een poster maken over de driehoekshandel, waarbij zij per continent (Europa, Afrika en Zuid-Amerika) gaan beoordelen wat de politieke en ...
In deze opdracht maken leerlingen een historische strip over een historische ontmoeting tussen twee culturen. In dit geval gaat het over Jan Pieterszoon ...
Invulblad waarbij de leerlingen aan de hand van voorbeelden de volgende leidende vragen beantwoorden: Waardoor brak een opstand uit in de Nederlanden, ...
Leerlingen doen een onderzoek naar de 17de en 18de eeuw en presenteren hun resultaten. Gemaakt door Marielle van Gool. rubric werkstuk – Marielle van Gool