Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
Filter
Zoeken
Niveau
Tijdvak
Kernbegrippen
Historisch denken
Professionaliseringsworkshops Op donderdag 21 en vrijdag 22 september worden opnieuw professionaliseringsworkshops aangeboden. Op 21 september betreft het de workshops ‘Gastarbeider of gelukszoeker? Gevoelige gesprekken in de klas‘, ‘Historische Context Verlichting 2.0‘, ‘Staatsinrichting en Activerende Didactiek‘ en ‘Historische Context Steden en Burgers2.0‘. Op 22 september betreft het de workshops ‘Nederland na de Tweede Wereldoorlog‘ en ‘Film en Media in de klas’.Klik hier voor meer informatie en het aanmeldformulier.
Taalgericht Geschiedenisonderwijs Op vrijdag 13 oktober wordt opnieuw een workshop 'Taalgericht Geschiedenisonderwijs' aangeboden, dit keer met Ronald Veenstra en Hanneke Tuithof. Klik hier voor meer informatie en het aanmeldformulier.
Webinars Op woensdag 8 en 15 november worden opnieuw webinars over de Historische Contexten aangeboden. Op 8 november betreft het de webinars 'Steden en Burgers vwo' en 'Verlichting vwo'. Op 15 november betreft het de webinar 'China vwo'. Klik hier voor meer informatie en het aanmeldformulier.
Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
Op de hoogte blijven van geschiedenis en didactiek? Meld je aan voor de nieuwsbrief!
Begrafenis Domela Nieuwenhuis: socialist Zijn vader was luthers predikant en hoogleraar theologie. In 1870 werd Nieuwenhuis zelf ook predikant. Toen zijn ...
Marjolein Hartman schreef een activerende opdracht over complottheorieën tijdens de Koude Oorlog. Leerlingen kunnen tijdens twee lessen (of een blokuur) ...
Invulblad waarbij de leerlingen aan de hand van voorbeelden de volgende leidende vragen beantwoorden: Wat betekende de vorming van het Duitse keizerrijk ...
Invulblad waarbij de leerlingen aan de hand van voorbeelden de volgende leidende vragen beantwoorden: Waardoor raakte Europa verdeeld in twee ideologische ...
Invulblad waarbij de leerlingen aan de hand van voorbeelden de volgende leidende vragen beantwoorden: Waardoor brak een opstand uit in de Nederlanden, ...
Invulblad waarbij de leerlingen aan de hand van voorbeelden de volgende leidende vragen beantwoorden: Welke ideeën ontstonden tijdens de Verlichting over ...
Marjolein Hartman schreef een originele praktische opdracht voor de bovenbouw met betrekking tot onderbelichte geschiedenis. De vorm van de praktische ...
Marjolein Hartman schreef een goed in elkaar gezette en originele praktische opdracht rondom het Wilhelmus. Aanrader voor de bovenbouw, maar in versimpelde ...