Filosofen tijdens de Verlichting (philosophes)

Jeske Weerheijm schreef de onderstaande opdracht over filosofen uit de Verlichting:

Doel van de werkvorm: door het uitvoeren van deze werkvorm leert de leerling de verschillende denkers van de Verlichting van elkaar onderscheiden aan de hand van hun uitspraken en ideeën. De leerling kan de denkers in een chronologische volgorde plaatsen en de denkers binnen een overkoepelende stroming in het denken plaatsen.

De werkvorm bevat denkers uit de tijdvakken regenten en vorsten en pruiken en revoluties. De leerling bereikt de verschillende stappen in de werkvorm door veel met elkaar te overleggen. De leerling kan hier eventueel aantekeningen bij maken of foto’s maken van de verschillende eindresultaten.

Jeske Weerheijm – CHECK’s PHILOSOPHES

Jeske Weerheijm – Philosophes speelveld

Jeske Weerheijm – PHILOSOPHES

Een reactie to “Filosofen tijdens de Verlichting (philosophes)”

1. Reinier Broekhuizen

Ziet eruit als een hele mooie opdracht. In de opdracht spreek je over afbeeldingen, maar die kan ik niet vinden. Klopt het dat de afbeeldingen alleen de Verlichte denkers zelf betreft?

Beantwoorden