Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
'Save the date'Netwerkbijeenkomsten: Op woensdag 2 oktober 2024 , online netwerkbijeenkomst op 3 december (19.30-20.45) 2024, dinsdag 14 januari 2025 (bij het Utrechts Archief), woensdag 12 maart 2025 (prachtopdracht bijeenkomst) en dinsdag 24 juni 2025 (pilot tentoonstelling Utrechts Archief). Deze netwerkbijeenkomsten zijn op de vaste tijden van 17.30 tot 19.30. Locaties volgen nog.
Filter
Zoeken
Je kunt je hier aanmelden voor de nieuwsbrief van het vakdidactische netwerk geschiedenisdocenten van de UU. We komen 4 keer per jaar bij elkaar en wisselen dan kennis, ervaringen en lesmateriaal uit. Sinds 2022 zijn er ook erfgoedinstellingen aangesloten bij het netwerk. Je krijgt eveneens updates van de workshops die we in kader van professionalisering aanbieden en van nieuw lesmateriaal op de website.
Multiperspectivity assignment – British abolitionist movement Students are divided into five groups by the assignment of a number. All the group members ...
Leerlingen categoriseren begrippen die te maken hebben met de Sovjet-Unie tijdens de Koude Oorlog. Gemaakt door Gerco van Bruchem en Sophia van Toledo. ...
Arbeiders in Manchester werden begin negentiende eeuw tijdens een vreedzame demonstratie gedood. Floris van Alebeek schreef over deze Peterloo Massacre een ...
Jeske Weerheijm maakte een opdracht waarbij leerlingen bronnen moeten indelen bij het humanisme, de Wetenschappelijke Revolutie en de Verlichting, om te ...
Hieronder volgen opdrachten die aan het eind van tijdvak 10 Televisie en computer gegeven kunnen worden om te toetsen of de leerlingen de stof hebben ...
Patrick van Sermondt ontwikkelde deze document based question. Leerlingen schrijven een betoog aan de hand van zeven bronnen. Leerdoel: Bij deze opdracht ...