Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
'Save the date'Netwerkbijeenkomsten: Op woensdag 2 oktober 2024 , online netwerkbijeenkomst op 3 december (19.30-20.45) 2024, dinsdag 14 januari 2025 (bij het Utrechts Archief), woensdag 12 maart 2025 (prachtopdracht bijeenkomst) en dinsdag 24 juni 2025 (pilot tentoonstelling Utrechts Archief). Deze netwerkbijeenkomsten zijn op de vaste tijden van 17.30 tot 19.30. Locaties volgen nog.
Filter
Zoeken
Je kunt je hier aanmelden voor de nieuwsbrief van het vakdidactische netwerk geschiedenisdocenten van de UU. We komen 4 keer per jaar bij elkaar en wisselen dan kennis, ervaringen en lesmateriaal uit. Sinds 2022 zijn er ook erfgoedinstellingen aangesloten bij het netwerk. Je krijgt eveneens updates van de workshops die we in kader van professionalisering aanbieden en van nieuw lesmateriaal op de website.
Jeske Weerheijm schreef een Wie is de Mol?-opdracht over de prehistorie voor zowel onderbouw als bovenbouw. Leerlingen gaan aan de slag met hun kennis van ...
Veerle de Jong schreef een drietal kleine activerende opdrachten. Leerlingen laten voelen aan objecten uit de Prehistorie. Leerling laten in literatuur ...
Deze opdracht kan gedaan worden als lessenserie of project. Leerlingen verdiepen zich in groepjes in een aantal contactmomenten in de geschiedenis. Wij ...
Dit spel is een variant van de werkvorm rood/groen of petje-op-petje-af, waarbij leerlingen gaan staan of blijven zitten om te kiezen welke van de twee ...
In deze lessenserie wordt aandacht besteed aan de geschiedenis van de omgeving Ermelo door de jaren heen van de Prehistorie tot en met de Middeleeuwen. ...
Annabelle Remmerswaal maakte voor de onderbouw een mysterie over Trijntje. Annabelle Remmerswaal Bronnenblad mysterie Trijntje Annabelle Remmerswaal ...