Lesmateriaal opsturen We zijn altijd op zoek naar meer lesmateriaal om te delen. Jouw bijdrage wordt daarom enorm gewaardeerd! Stuur mooie (activerende) opdrachten naar nascholing-gkg@uu.nlen jouw lesmateriaal zal worden opgenomen in de database.
'Save the date'Netwerkbijeenkomsten: Op woensdag 2 oktober 2024 , online netwerkbijeenkomst op 3 december (19.30-20.45) 2024, dinsdag 14 januari 2025 (bij het Utrechts Archief), woensdag 12 maart 2025 (prachtopdracht bijeenkomst) en dinsdag 24 juni 2025 (pilot tentoonstelling Utrechts Archief). Deze netwerkbijeenkomsten zijn op de vaste tijden van 17.30 tot 19.30. Locaties volgen nog.
Filter
Zoeken
Je kunt je hier aanmelden voor de nieuwsbrief van het vakdidactische netwerk geschiedenisdocenten van de UU. We komen 4 keer per jaar bij elkaar en wisselen dan kennis, ervaringen en lesmateriaal uit. Sinds 2022 zijn er ook erfgoedinstellingen aangesloten bij het netwerk. Je krijgt eveneens updates van de workshops die we in kader van professionalisering aanbieden en van nieuw lesmateriaal op de website.
Jeske Weerheijm schreef een Wie is de Mol?-opdracht over de prehistorie voor zowel onderbouw als bovenbouw. Leerlingen gaan aan de slag met hun kennis van ...
Lotte Kamphuis maakte een opdracht voor mavo/T3 waarbij de leerlingen een aanbevelingsbrief aan de burgemeester van Hoorn moeten schrijven voor het laten ...
Simone Romijn maakte deze bingo met als thema de Europese eenwording. Geschikt voor 5havo. Leuke afwisseling voor tijdens de les. Simone Romijn h5 Bingo EU ...
Deze kennisquiz is een combinatie van Bingo en Lingo. De klas wordt verdeeld in zes teams. Ieder team heeft een bingokaart met daarop negen jaartallen. Het ...
Jeske Weerheijm maakte een opdracht waarbij leerlingen bronnen moeten indelen bij het humanisme, de Wetenschappelijke Revolutie en de Verlichting, om te ...
Patrick van Sermondt ontwikkelde deze document based question. Leerlingen schrijven een betoog aan de hand van zeven bronnen. Leerdoel: Bij deze opdracht ...